MEH FOLLOW ME!

Wednesday, March 16, 2011

Cite-Cite..

Hai ...Salam..Namaste...Chan Chi Chaw..eh :P

Tibe-tibe saat ini aku sibuk lak nak update blog..teramatla rajin la kan..padahal aku tengah bz bagai wat assgnment ne..bukan apa..malam ne aku rasa tension bagai tau..apa xnya..note aku untuk satu subjek ne leh lak tertinggal kat Uitm petang td..pergh.sentap hati mak macam ne..hurm..hopely cleaner tue x buat bungkus nasi lemak sudah..n esuk aku sempat menyelamatkan note aku.uhuk.. 


Bila ditanya pasal cita-cita.sampai skrang aku bingung dan confuse nak jadi apa ne wey..umo 23 dah ne..kira da stat pikir masa depan..x kan nak pikir nak kawen ?hurm..cita-cita saya ialah menjadi surirumah yang mithali.bole?dok uma,kemas uma ,bangun pagi wat sarapan untuk keluarga,dan petang tunggu suami balik dari keje..huhu..tapi dunia sekarang kita dapat lihat wanita telah pon bergerak seiring dengan lelaki..means bukan suh jadi badang tapi dari segi kerjaya,perempuan pon bole jadi bos tau !


Kalau dlu masa sekolah dari darjah 1-6 aku la manusia paling lemah bila cikgu tanya ''da besar jadi apa''??aku jawab da besar jadi ''cikgu'' la..sebab aku rasa bila da besar nanti aku akan jadi besar macm cikgu aku yang aku rasa ckup besar tue.hehehe...sumpah kena penggal kalau cikgu aku tau blog aku..kalau skolah rendah sbuk lak nak jadi cikgu,naek skolah menengah aku rasa cm nak jadi usahawan atau petani sebab aku amek aliran dok tanam tanam pokok dan menjual bagai..pastu bila da naek form 4 gatal lak aku nak jadi akauntan sampai masuk Uitm..sebab aku amek jurusan akaun masa diploma...x kan jadi doktor la kan..jauh menyimpang..heee...but now bila da amek degree in finance,aku rasa aku nak jadi banker lak..adoyaiii...aku sendiri jadi confuse nak jadi apo la ne..jadi manusia la kan.,.:P


Bila dipikir pikir balik.bila abes jek degree aku ne..tinggal setahun jek ...aku apply dlu la mana2 syarikat swasta yang sudi menerima insan yang lemah ne..cewah...pastu aku ingat nak apply jadi ckgu..sebelum tue aku menyesal lak aku dapat offer jadi nurse.tapi aku x pegi..sebab masa tue aku rasakan majority family aku sampai laaaaaa pakcik makcik sepupu sepapat semua dok keje ospital....hoho...so,jadi cikgu bes apa...lagi2 dapat sekola rendah..tapi kena tahan jela dengan perangai dak kecik..xpo2..den garang..siapla ekau kena rotan..hehe...dan aku rasa ini bukan cite-cite aku ...tapi ini la masa depan aku..so..aku rasa aku memang xd cite-cite lansung..huhu..





Yang ada cite-cite tue bagusla.at least korang tau apa korang nak jadi kan..atau korang pon confuse nak jadi apa??hahahahahaha...okla ..aku rasa takat ne la dlu ek aku post..asgnment aku dok raba2 tangan aku suh belai2 die...thanks baca !have a nice night..^_^ ..muah !

1 comment:

har_fea said...

jqangan risau yana..masa final sem applylah mana2x..memang bila dah nak habis study kadang-kadang terfikir kita nak kerja sebagai apa..apepun i'm proud of you bcoz u already thinking about ur incoming career..just apply mana2x ye..pasti ada rezeki sebab kadang2xkerja yag kita akan dapat berbeza dengan apa yang kita belajar dahulu..