MEH FOLLOW ME!

Saturday, September 3, 2011

Cerita Di Hari Raya !

Salam..

Ari ne baru dapat hupdate blog sekian lama x update. ( cewah ,padahal baru tulis entry pasal hari raya n merdeka last week ) phewww..~ Amacam raya..ada masyukkkkk itu poket?Kanak-kanak ribena macam aku ne walaupon dilabel sebagai muka xd tokoh belajar lagi..tetap gatal jek tangan aku dapat duit raya..mana x nya,aku menggoda mereka dengan ala-ala kegedikan mcm kucen..baru dapat...ingat senang..?HAHA..

Seperti tahun -tahun lepas,aku banyak beraya pagi di daerah aku sendiri,Batu Pahat....sebab belah mak aku kat Bp jek..Tetapi pemergian arwah atok tahun ini,keluarga aku decide raya di sebelah ayah aku kat Mua..jauh x?jauh teramat kalau seorang ayah yang berhemah bawak 80km/j jewwwwww !~Pemanduan yang selamat !

Macam biasalah malam raya semua sibuk ke dapur lagi lagi gegurl macam aku ne,semua kudrat diperlukan untuk menumbuk,memblend,membasuh,menggoreng... kau ingat senang nak lepas kawalan ke ruang tb...?baru jejak skit lantai ruang tamu,rasa macam kena control suh reverse balik g dapo..HAHA..

Malam tue,makcik aku dari johor la yang masak segala pelbagai makanan sedap lazat lagi menggemukkan..memang pagi raya menyebabkan ukuruan sebulan puasa mendadak naik..HAHA..giler kaw sebulan x makn kan..macam naik hantu tgk rendang,kueh lodeh,ayam masak merah,dan burasak..Tak tahu apa tue burasak?Ok ..Jom google =P

So,pagi raya aku memang meriah la kan.dengan semua adik beradik ayah aku datang ke rumah nenek pagi aku tue..memandang kan adik beradik ayh aku ramai ,belom tambah lagi cucu2nya ,maka rumah tue memang senget seketika..Hehe...Ayah aku sibuk mengenakan sepupu -sepupu aku yang kecik suh beratur pungut ''hasil '' ! seronok kaw yer budak =P

Disebabkan hari raya yang mulia lagi indah ini,kau ingt kau sorang ada pic raya?HAHA..curlasss tau kalau kau ada..aku pon nak dedicate la gmbr -gmbr raya aku kat kampung...ala skit jek ..malas lak aku nak picit button '' click'' kat kamera tue..ini adalah disebabkan lemak lemak yang datang menyerang..HAHA

Selamat Melihat !


Normal thing when during raya rite?
bermaaf-maafan antara mak n ayah
yang belakang tue our principal ..hehe ..atok saya.


ouh si gemok ne antara die nanges atau ketawa ( cube tgk pipi die)..
turn aku lak ada.tapi disebabkan x mandi lagi,
aku say NO CAMERA pelishh..wahaha


bersama anak dan menantu..
ewah !


setelah berjam -jam bersiap bagai macam artis ,
akhirnya ada jugak gambar aku 
ne la mak saya ..

bapak aku cakap '' fuyooo ,fesyen drakula ..takut wooo '' HAHA
cm sesumpah kot !
malas aku nak belit2 selendang pagi2 raya ne disebabkan aku la artis paling lembeb
nak siap..HAHA


half of my kazen ..
si kecik biru tue la jadi mangsa kitaorang
bapak die cm ikan paus biru ..HAHA


yaaaa tue diaaaa mai...
keluarga Mak Semah Parit Bakar,Muar..

Say Cheese di pagi raya !!!

Mana aku...?
Haruslaa jadi mangsa tukang amek gambar..HAHA


No comments: