MEH FOLLOW ME!

Friday, December 3, 2010

Harga Air Mata Seorang Wanita...


Perempuan mudah kan nak mengalir air mata....nama pun perempuan...ya..yana tahu sebab yana pun perempuan..yang nalurinya sangat sensitip ..*secara kasar tersentap abes* ...cube tanya mana-mana kawan perempuan ..pernah x diaorang x nanges?eh ketawa pon bole nanges tau..meleleh air mata..:P Sejahat mana pon perempuan tue..dh nama pon kaum hawa..air mata tetap akan mengalir..Inilah yang dikatakan senjata untuk wanita...=)


Tapi kenapa perempuan menangis?pernah amek tahu apa sebabnya??sebab ditinggalkan bopren?cinta x dihargai?bopren curang atau anda yang sendiri curang pastu nak menyesal bagai?kucen kesayangan hilang?kena marah dengan suami sebab x ajak makan kepsi same2??ehe..apa-apa pon air mata wanita tetap mahal..jangan mudah tumpahkan air mata itu pada benda yang tidak dapat membeli air mata tersebut...pada lelaki...jangan mudah menuding kata bahawa bila wanita atau perempuan itu nanges..secara automatik kaum hawa lemah....sebenarnya kaum adam tidak pernah mengerti kenapa ALLAH ciptakan air mata untuk kaum hawa....


Mengertila...




"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menumpang dunia namun harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan "


"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya "


"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh "


"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya "


"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya "


"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu "


"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan.


dan...

Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya."


"Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya tempat dimana cinta itu ada." 


=)



berhentilah menangis sayang.......


*yer..yana admit yana selalu nanges ..kadang-kadang tanpa sebab yana bole nanges* ..hurm..ada sapa nak kesat air mata yana??...-__-

No comments: